8 Şubat 2014 Cumartesi

Körili Soya Soslu Tavuk Döner



Evet bugün günlerden cumartesi. Belkide haftanın cumadan sonra en çok sevilen günü.

Sizde haftanın yorgunluğunu atmak için evinde kendine zaman ayırmayı tercih edenlerdenseniz,sizler için müthiş bir tarifimiz var.

Tavuk döner herkesin aşina olduğu milli bir lezzet, peki küçük dokunuşlarla onu bir parça uzakdoğulu yapsak mı?

Annemin klasik ev usulü tavuk dönerine uygulamış olduğum farklı baharatların ortaya çıkarttığı enfes bir tat.

Sizde bir hafta sonu için kendinize atıştırmalık bir ev kaçamağı hazırlamak istiyorsanız işte buyrun tarifimiz :)



Malzemeler: ( 2 kişilik )



300 gr tavuk göğsü

Tavuk göğsünü marine etmek için; (bir kaç saat beklerse etiniz yumuşacık olur)
1 ç. kaşığı salça
2 ç.kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı nar ekşisi (olmasada olur ben sevdiğim için ekledim)
1 tatlı kaşığı soya sosu
1 tatlı kaşığı zeytin yağı
tane karabiber,fesleğen yada kekik, tuz(pişirme esnasında), kımızı biber,köri

2 tane lavaş ekmeği

Ekmeğin içine sürmek için sos;
2 çorba kaşığı salça( ben bir kaşık ev salçası bir kaşık hazır salça karıştırarak kullandım)
2 kaşık sumak
2-3 diş sarımsak
arzuya göre tuz

Garnitür; (tamamen sizin zevkinize kalmış ben kış sebzelerini kullanmayı tercih ettim)
1 tane orta boy havuç
1 tane orta boy soğan
3 tane kızartmak için patates


Yapılışı:


Önce tavuk göğsü ince verev verev doğranır,siz Türkler julyen diyor sanırım ;). Doğradığımız tavuğumuz tüm marine malzemeleriyle karıştırılarak dinlenmeye alınır. Bu esnada patatesimizi kızartabiliriz mesela. Patatesleri kızarttığımız tavadan yağı bir başka kaba aktardıktan sonra ince ince doğradığımız soğan ve havuçlarımızı soteleriz. Ben soteleme esnasında yine soya sosu ve köri kullandım.Sebzelerin kendilerini çok salmasına izin vermeden onları da ocaktan alıp bir başka kapta soğumaya bırakırız.Yine aynı tavada bu sefer sosumuzu hazırlayalım. Bir miktar zeytinyağında sumak,sarımsak ve salçamızı yeterince kızdırdıktan sonra sosumuzu suyla inceltiriz. Bir kaç dakika kadar piştikten sonra sosumuzu da ayrı bir kapta beklemeye alırız. Eveeeet artık sıra tavuklarda :) Yine aynı tavada diyeceğim ama siz tecrübeli ev hanımları içinizden ee bu kadar da olmaz dediğinizi duyar gibiyim :) ee ama ne yapayım ben uzun süre öğrenci hayatı yaşamış,tek tava ile 10 yemek yapabilme kabiliyetine sahip bir insanım : P

Nerede kalmıştık evet tavuklarımızı da sosuyla birlikte yine aynı tavada (burası yemeğimizin en önemli püf noktası,aynı tava olmazsa olmuyor dostlar :) bir miktar zeytin yağında 15-20 dakika kadar soteleriz.Tavuklarımızın piştiğinden emin olduktan sonra dürüm sarma işlemine geçebiliriz.

Sırasıyla tabana sos, onun üstüne patates kızartması, sotelenmiş sebzeler son olarak tavuğumuzda eklenir ve dürümümüzü sımsıkı sararız.

Arzuya göre ketçap-mayonez,cin biberi yada evdeki yeşilliklerden eklenebilir.

Biraz uzun ve karmaşık gelebilir ama yapması çok eğlenceli yemesi de bir o kadar. Ben farklı sos ve baharatlar katarak göğüs etinin yavan tadını ortadan kaldırmak istedim ve bunda da başarılı olduğuma inanıyorum. Sizler  de evinizdeki mevcut malzeme ile daha hoş lezzetler ortaya koyabilirsiniz. Deneyin ve farkı görün ;)


sosumuzu lavaşımızın tabanına süreriz
iç malzemeleri sırasıyla ekleriz


Tavuklar 15-20 dakika bayunca kavrulur



Afiyet olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder