30 Haziran 2014 Pazartesi

Humus


Humus ile ilk tanışmamız öğrencilik yıllarımda oldu. Hataylı ev arkadaşlarım sanki bir tost yapma edasında canları çektikçe şipşak humus yapıyorlardı. Ben de o yıllarda onlardan öğrendiğimi sansamda gel zaman git zaman tadı da adı da aklımdan uçup gitmiş. Seyahatimin ortadoğu kısmında kendisi ile tekrar karşılaştık. Birbirimizi çok özlemişiz,ben yemelere doyamadım o yenmeye:) Ama nedense sanki hep orada kalacakmışım gibi suriyeli arkadaşlara tarif sormayı ihmal etmişim. Bu sene tekrar aklıma düşen humusu yapabilmek için kaç tarif eskittim bende bilmiyorum. Sonuç olarak anladığım şey humusun kıvamını ayarlamakta zaman isteyen bir şey. Çünkü nohudunuzun ve kullandığınız tahinin cinsine göre kıvamıda değişken. Yani aslında sabit bir tarifi yok. Kullanılan ana malzemeleri bilmeniz ve damak tadınıza güvenmeniz yeterli. Şayet ben öyle yaptım ve kendimce ölçüler geliştirdim. Şimdilik daha iyisini yapana kadar sanırım en iyisi bu ;) Umarım beğenirsiniz :)
Buyrun tarifimize...

Malzemeler : ( Meze olarak sunum ile 8-6 kişlik)

  • 2 su bardağı haşlanmış kabukları alınmış nohut
  • 1/2 su bardağı su (Haşlanmış nohutları iyice helmelenene kadar pişirmek için)
  • 2/3 su bardağı tahin 
  • 1/2 su bardağı zeytin yağı
  • 1-1,5 limonun suyu
  • 4 diş sarımsak
  • Kimyon, karabiber, toz kırmızı biber
Yapılışı :
  • Haşlanınca iki su bardağı olacak kadar nohut geceden ıslatılır. Nohutların kabuklarının yumuşaması için ıslatma suyuna 1 çay kaşığı kadar karbonat atarız.
  • Bir gece önceden ıslatılmış nohudu tuzunu ekledikten sonra düdüklü tencerede 20-25 dk kadar pişiririz.
  • Pişen nohutların kabuklarının rahat soyulması için soğuk suya tutarız.
  • Kabukları temizlenmiş nohutları bir tencereye aldıktan sonra üzerine yarım su bardağı su ve bir miktar tuz koyar altı kısık bir şekilde suyunu çekmesini bekleriz.
  • Bu işlemle birlikte iyice yumuşayan nohutları ya bir kevgir yada bir mutfak robotu kullanarak macun kıvamına getiririz. (İlk denememde kevgir ile çok zorlandım ikinci seferde el blendırı kullandım)
  • Nohudun ikinci kez pişmesi esnasında ayrı bir yerde, zeytin yağı, limon suyu, rendelenmiş sarımsaklar, tuz ve tahin birbirine karıştırılır.
  • Hazırlamış olduğumuz tahinli karışımı nohut ezmesi ile buluştururuz.
  • Kıvamı kremadan bir parça daha koyu olabilir. Bu sizin damak tadınıza kalmış bir durumdur. Akışkan bir humus seviyorsanız biraz daha limon yada çok az ılık su ile humusu açabilirsiniz
  • Humusun iyi kıvam alması kabuksuz ve iyi haşlanmış olmasına bağlıdır. Zeytin yağı eklemek humusun kıvamını koyulaştırır.
  • Servis esnasında bir tabağa ince şekilde yayılıp üzerine bir miktar yağ gezdirdikten sonra toz kırmızı biber serpilir.
Kabuklarını soymadan rondodan geçirin önerisine ben çok katılmıyorum. Pürürzsüz bir humus elde etmek için kabuklarının soyulması şart.

Ana malzemeler tabi sarımsak ve baharat şart

Daha başarılı bulduğum el blenderı yöntemi

Nohut ezmesinin görünümü

sıvı malezemelerimiz

bunuda denedim ama tavsiye etmiyorum

Mutlu son :)

Afiyet olsun : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder