9 Nisan 2014 Çarşamba

Funiyki Tatlisi- Külah Tatlısı


Uzun bir aradan sonra yine yeniden merhaba. Malumunuz bahar bu sene Türkiye ye erken geldi. Ben ve benim gibi seyyahlar ise bir yandan Türkiye ye gerçek baharların gelmesini beklerken bir yandan da zahir de olsa bu erkenci bahara özenmedi değil hani.
Bugün sizlerle bana baharı hatırlatan bir tarif paylaşmak istiyorum. Bu sıralar sıkça karşınıza çıktığından eminim, kendileri Bulgaristan menşeli. Metal huni kalıplar lazımmış ama biz kalıpsızda yaptık çokta güzel oldu. Lafı uzatmadan hemen tarife geçelim.

Malzemeler:( 20-23 tane)


Hamuru için;

  • 2 Yumurta-birinin sadece beyazı
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 kahve fincanı şeker
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • Kabartma tozu-Vanilya
  • Aldığı kadar un( Yumuşak ele yapışmayacak bir hamur olacak kadar)

Muhallebisi için;

  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1/4 su bardağı nişasta
  • 3/4 su bardağı un
  • 1 litre süt
  • 50 gr-1 yemek kaşığı tereyağı
  • Akışkan kıvamlı bir muhallebi için 1 paket toz krem şanti (evde yoksa dert etmeyin ;)

Üzeri için;


Dilediğiniz süsleme malzemesi. Fikir olması adına ben pudra şekeri,dövülmüş ceviz ve minik renkli şeker süslemesinden kullandım.

Yapılışı: 

  • Tatlımızın muhallebisini soğuması için önden hazırlıyoruz.
  • Muhallebi için vanilya ve tereyağı hariç bütün malzemlerini tenceremize alıp iyice karıştırıyoruz.
  • Karışımımızı ocağa alıp muhallebi kıvamı elde edene kadar orta ateşte karıştırmaya devam ediyoruz.
  • Tencereyi ocaktan indirdikten sonra ilk sıcağı geçmeden tereyağı ve vanilyayı da ekleyip soğumaya bırakıyoruz.
  • Soğuyan muhallebimize bu aşamada toz şantiyede ekleyip mikserle çırparak daha akışkan bir form elde edebiliriz.
  • Hamuru için;yumurta yoğurt şeker sıvı yağ bir yoğurma kabına alınarak iyice karıştırılır.
  • Yavaş yavaş un ve diğer toz malzemeler eklenerek yumuşak bir hamur elde edilir.(Kullandığınız undan una değişmek suretiyle ilk etap 4 kahve fincanı un koyarak başlayabilirsiniz, hamurunuzun tepkisine göre ekleme yapabilirsiniz.)
  • Elde ettiğimiz hamuru bezelere ayırdıktan sonra her bir bezeyi 3-4 ml inceliğinde açıyoruz (mantı hamurundan biraz daha kalın olacak şekilde) .
  • Açtığımız hamurlarlardan parmak kalınlığında şeritler kestikten sonra bu şeritleri etrafını yağladığımız kalıplara açıklık kalmayacak şekilde sarıyoruz.
  • Kalıpları yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz.
  • 180 derece fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  • Pişen külahlarımızı soğuduktan sonra kalıplarından çıkartıp içlerini muhallebi ile dolduruyoruz.
  • Buzdolabında 2 saat dinlendikten sonra tatlılarınızı dilediğiniz gibi süsleyip servis edebilirsiniz

Külah kalıplar yetersiz geldiği için yağlı kağıttan külah yapımı için faydalandım

Külahların hamura yapışma riski ihtimaliyle kalıplarımı önce yağlı kağıtla kapladım



İkinci denememde kalıplarımı doğrudan kullandım ve yapışma olmadığını gördüm

Külahlarınızı mahallebiyi rahat koyabileceğiniz bir kaba yerleştirin.


Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder